vrijdag 6 september 2013

Selena Gomez concert (& meet and greet)

Hey allemaal,

Op 4 september ben ik met Dorien en Dani naar het concert van Selena Gomez geweest in de Lotto Arena. Ik hoor nu sommigen onder jullie al denken: Laura? Gij, die zo into metal en rock zijt, gij naar Selena Gomez? Awel ja se! Waarom? Omdat het kan, verdekke! Ik vind haar muziek super leuk en aanstekelijk, een dosis instant happiness als het ware. Als ik haar cd's draai word ik altijd meteen vrolijk. Bovendien vind ik dat haar lyrics ook vaak bij mij van toepassing zijn (vooral dan van de rustigere numemrs). Toen ik te weten kwam dat zij dus met haar eerste wereldtournee Stars Dance ook in de Antwerpse Lotto Arena passeerde, was ik dan ook meteen super-excited. Toen Dorien dan nog eens op de proppen kwam met de idee om een meet en greet te doen, was ik helemaal enthousiast. Deze meet en greet heeft mij wel een flinke hap uit mijn budget gekost, maar het was het echt wel waard om haar eens in het echt te kunnen ontmoeten. 


Ze was echt super vriendelijk en heel lief! Ik vond het jammer dat we niet echt heel veel tijd met haar kregen. Ze vroeg eerst "How are you" en dan mocht ik haar nog een knuffel geven en mocht ik met haar op de foto (overigens de reden dat ik twee dagen gewacht heb op de post, omdat ik moest wachten op deze foto). Haar knuffel was echt super lief en ze rook echt heel lekker! En ik ben dan ook zo'n enorme dork om tegen haar te zeggen "you smell realy nice"..(Oh gosh, I'm such a nerd..) xD Gelukkig kon ze er mee lachen en zei ze "thank you".. :) Dan heb ik haar ook nog veel succes met de show gewenst en was het moment jammer genoeg al voorbij. Alles heeft hooguit een minuut of twee geduurd, maar ik ben echt ongelofelijk blij dat ik haar gezien heb. Ergens is het ook wel een beetje te verstaan, als er een honderdtal mensen in de rij staan om haar te ontmoeten. Ik vind het leuk dat ze voor haar fans de tijd neemt. Voor mij is ze echt een rolmodel. Ze blijft heel down to earth en is ook heel dankbaar dat ze de kans heeft gekregen om uit te groeien tot zo'n grote ster. Dat merkte je tijdens haar concert ook heel erg. Ze bleef steeds erg bescheiden en bedankte haar fans meerdere keren. Bovendien vind ik het ook knap van haar, dat ze op deze leeftijd al boegbeeld is van Amnesty en het doel ook steunt. Selena, you rock! <3

Bij de meet en greet kregen we ook een rugzakje met daarin een gesigneerde poster, een pet en een zonnebril. Heel toffe spulletjes! Verder kocht ik ook nog een tour boek (traditie bij elk concert) en een t-shirt. Je kan nooit teveel souvenirs meenemen van zo'n geweldige avond, denk ik dan..And I just totally love the shirt! :)


Het concert zelf was vrij "basic", net zoals Selena, down to earth en geen mega-groot show gehalte. Dat hoefde voor mij ook niet vond ik. Het podium in de Lotto Arena is ook niet enorm groot, dus veel plaats was er dus ook niet. Vaak was het alleen Selena op het podium (met uiteraard haar band en backing vocals) en bij de dansnummers werd ze begeleid door twee danseressen. Zelf heeft ze ook veel gedanst. Heel leuk! En ik vond dat ze heel erg goed kon dansen. En gelukkig ging het toch niet ten koste van haar gezang, wat bij veel zangers en zangeressen wel het geval is. Ze zong eigenlijk beter dan ik verwacht, want op sommige youtube filmpjes zong ze niet echt zuiver. Ik was blij dat dit nu wel het geval was. 


En wat zag ze er weer geweldig uit! Opnieuw heel basic, geen uitbundige jurken of outfits, maar leuke kledij, waar ze goed in kon dansen. Ze heeft tijdens de show ook maar twee keer echt van outfit gewisseld. Eerst droeg ze een zwart shortje, met een basic wit, los  truitje op. Daarna ruilde ze het zwart shortje in voor een wit exemplaar en een schattig, zwart-wit geruit glittertopje. Voor de bisnummers deed ze over deze outfit nog een simpel zwart, doorschijnend truitje. Niks enorm speciaal, maar ze zag er prachtig uit, as always



Dankzij de meet en greet kaarten hadden we ook geweldige zitplaatsen, heel dicht bij het podium, waardoor we een fantastisch zicht hadden. We hebben dus wel veel geld betaald, maar het was het echt waard, al was het alleen al voor de goede zitplaatsen en de kans om haar in levende lijve te ontmoeten. En ik was blij met de plaatsen, want in de Lotto Arena is geen groot scherm aanwezig, waarmee je het concert live kan volgen. Diegenen die dus vanachter en vanboven zaten, hadden waarschijnlijk niet zo'n goed zicht, denk ik. 



Tijdens het concert werd er wel gewerkt met projectiefilmpjes, die de ruimtes vulden tussen de rustpauzes/omkleedpauzes van Selena en de liedjes. Het was een klein verhaaltje, waarin Selena telkens moest kiezen tussen een paar deuren en dan kwam ze in een bepaalde ruimte terecht, die dan meteen de toon aangaf voor de volgende nummers. Leuk gedaan! Het waren heel mooie filmpjes. En zo zit je niet met lege pauzes, waarin je enkel de band ziet of dergelijke. En ook tijdens het concert werd er vanalles op het scherm geprojecteerd, zoals de woorden van de liedjes, of leuke graphics. 




Het concert was bovendien een perfecte mix van oude en nieuwe nummers, dance- en rustige songs en een paar covers. Een echt partygevoel ging naadloos over in een kippenvelmoment tijdens het nummer Love Will Remember en de covers Dream en Royals die daar achter volgden. 




Ik heb echt enorm genoten van dit concert en de meet en greet. Dit is zeker een dag om nooit meer te vergeten. Selena, I love you! <3

Liefs,

Laura 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten