donderdag 19 september 2013

Dublin Travel Blog: day 4

Hey allemaal,

Eindelijk heb ik nog eens tijd om te bloggen en aangezien ik nog steeds niet aan het vierde deel van mijn Dublin reis (ondertussen al meer dan een maand geleden, yes shame on me) ben geraakt, stond deze blog bovenaan het lijstje. Ik wil trouwens ook meer persoonlijke blogs gaan doen, naast de beauty blogs. Ik ga mijn best doen om een goed evenwicht te vinden in mijn thema's en bovendien ook minstens één blogpost per week te doen. 

Maar nu back on topic: de laatste dag in Dublin was eigenlijk een beetje een rommeldagje. Nuja, wel goeie ideeën, maar eigenlijk praktisch niet zo goed gepland. We wilden namelijk naar de National Botanic Gardens gaan en het Glasnevin Cemitery, een kerkhof dat hiernaast gelegen is. We kozen er voor om met de trein die richting uit te gaan, maar dat bleek wel een hele misrekening. Volgens het reisboekje dat ik had, was dat een van de beste opties, maar dit bleek echter niet zo te zijn. Vanaf het station hebben we zeker nog drie kwartier moeten wandelen naar de tuinen. Bleek dus dat we veel beter de bus hadden genomen, die vlak aan de tuinen stopt. 

National Botanic Gardens

Toen we uiteindelijk aankwamen bij de Nationale Plantentuin, was het echter wel dik de moeite. Er stonden heel veel planten in bloei en het was er echt heel mooi en rustgevend, ideaal voor een ontspannende wandeling. Het was er trouwens ook erg groot, dus we hebben niet eens alles kunnen bekijken. 



Naast verschillende bloemen en bomen die je buiten kan bezichtigen zijn er ook een heel aantal tropische serres. Prachtig om te zien. Hierin vind je alles, van tropische bloemen, tot bananenbomen en vleesetende planten. Je waant je echt even in het tropisch regenwoud als je deze serres binnenstapt. Het was een heel leuke ervaring. 




Gezellige en romantische wandeling tussen de bloemen met de boyfriend? Check! Hoewel het dus even duurde voor we uiteindelijk waren waar we moesten zijn, was het zeker de moeite om naar te gaan kijken. 



Glasnevin Cemitery

Daarna wilde we naar Glasnevin Cemitary gaan. Het kerkhof ligt letterlijk vlak naast de plantentuin, dus we dachten dat we daar direct zouden zijn. Wel, niet dus. Glasnevin Cemitery is enorm groot en je kan niet door de plantentuin rechtstreeks in het kerkhof binnen geraken, omdat het afgescheiden is met een muur. We dachten dus: "Oke, geen probleem, dan lopen we er gewoon rond", maar dat was ook even een dikke tegenvaller. We hadden blijkbaar de "verkeerde" kant gekozen, waardoor we zowel heel de plantentuin als het gigantische kerkhof om moesten lopen. Een extra half uur wandelen, check. Opnieuw een enorm tijdsverlies, waardoor we eigenlijk niet meer de tijd hadden om een audioguide te huren en een tour door het kerkhof te doen. Op Glasnevin liggen namelijk verschillende bekende Ierse schrijvers en dergelijke, dus dit leek me echt wel interessant, helaas. 


We besloten dus maar om gewoon zelf even rond te lopen op het kerkhof. Ik moet zeggen dat dat ook best de moeite was. De versiering op de graven is fenomenaal. Als je een fan bent van keltische kruisen en versieringen, dan ben je hier zeker op je plek. Al moet ik toegeven dat een audio guide of rondleiding het wel interessanter hadden gemaakt. 



Met deze uitstap zat onze reis naar Dublin er helaas weeral op. We wilden nog naar de Guiness brouwerij gaan, maar dat is er jammer genoeg over geschoten, door alle tijdsverlies doorheen de dag. Maar al bij al mogen we niet klagen. We hebben deze reis, op de uitstap naar de brouwerij na, alles gezien wat we wilden zien en het was geweldig. Aan diegenen die graag naar Dublin willen gaan, ik raad het zeker aan. Het is een heel fijne stad, er is veel te zien en te doen en er hangt een hele leuke sfeer. Wij hebben er in elk geval erg van genoten!

Liefs,

Laura 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten