zaterdag 22 december 2012

Review: Kruidvat dagcrème vitamine E

Ongeveer een maand geleden was mijn vertrouwde dagcrème van essence helemaal opgebruikt. Tijd voor iets nieuws, dacht ik. Mijn oog viel op de dagcrème van Kruidvat. Deze bevat extra vitamine E, wat huidveroudering zou moeten tegengaan. Oke, ik ben nog maar 22 jaar, maar je kan nooit te vroeg beginnen met smeren. Hoe beter je jouw huid verzorgt, des te dankbaarder die je zal zijn op latere leeftijd. 


De crème zit in een glazen pot en bevat 50 ml, wat op zich heel wat is. Je hebt namelijk niet heel veel van de crème nodig om je hele gezicht te bedekken en je zal dus wel een hele tijd toekomen met dit potje, ook al gebruik je hem dagelijks. Dat het potje van glas is, vind ik alleen een beetje jammer. Dit maakt het zwaarder en ook minder handig om mee te nemen op vakantie bijvoorbeeld. Maar ook dit vind ik op zich geen probleem, aangezien ik mijn favoriete crème van Essence ook opnieuw heb gekocht. Deze zit in een plastic potje, dus dan neem ik die gewoon mee op vakantie en gebruik ik de Kruidvat crème gewoon thuis. 


De crème zelf heeft een lichtgele kleur en is vrij dik van textuur. Je zou het een beetje kunnen vergelijken met een Nivea crème of iets dergelijks. Hij voelt zacht aan, niet overdreven vettig, maar wel "vol". Het product is gemakkelijk aan te brengen en uit te smeren over je hele gezicht, maar het duurt wel een tijdje voor hij helemaal in je huid is ingetrokken. Toch stoor ik mij daar niet echt aan. Meestal breng ik de crème gewoon aan, ga dan ontbijten en breng daarna de rest van mijn make-up aan. Zo voelt mijn huid de hele dag soepel, zacht en verzorgd aan. De crème voelt heel fijn aan op mijn huid, zeker niet overdreven vet. Of het nu echt rimpels tegengaat, daar heb ik nog niet echt een idee van. Zelf heb ik ook nog niet echt last van rimpels. In elk geval: slecht zal het niet zijn voor je huid! 

Ondanks het feit dat de crème niet heel snel intrekt ben ik er toch heel tevreden over. Ik heb het gevoel dat hij mijn huid goed voedt, hij brengt gemakkelijk aan, heeft geen al te overheersende geur en is bovendien ook nog eens lekker budgetvriendelijk. In Kruidvat betaal je €3,99 voor dit potje van 50 ml. Ik ga dit product zeker verder blijven gebruiken.

Wat is jouw favoriete dagcrème? 

Liefs,

Laura

1 opmerking:

  1. ja, die heb ik ook!vind het een fijne creme...wat ook lekker is;aloe vera gel van De Tuinen,zit ook in een glazen potje.

    BeantwoordenVerwijderen