dinsdag 21 augustus 2012

The Laura Lifestyle - Manga & Anime Addict

The Laura Lifestyle. De titel zegt het al een beetje: Met deze reeks blogposts wil ik een beetje meer over mezelf vertellen. Af en toe zal ik er eens zo'n blogpostje tussen flansen, zodat jullie een beter idee krijgen van de dingen die ik leuk vind, buiten make-up. Hopelijk vinden jullie dit een leuk idee! :) 


Ik ben een ongelofelijke fan van alles wat met Japan te maken heeft. Ik vind het zo'n ongelofelijk interessante cultuur. Vooral Japanse manga en anime vind ik geweldig! Ik vind de Japanse tekenstijl echt super leuk!  Manga (漫画) is het Japanse equivalent voor ons stripverhaal. Toch is een manga niet helemaal hetzelfde als onze stripverhalen. Onze stripverhalen zijn meestal groter en plat, terwijl een manga meestal een pocket formaat boekje is. Bovendien lees je een manga niet van links naar rechts en van voor naar achter, zoals een  gewoon stripboek, maar van achter naar voren en van rechts naar links, zoals ze in origineel Japans zijn gedrukt. Een beetje tricky in het begin, maar je geraakt er snel aan gewend. 

Anime, komt van het woord animeshon, ontleend van het Engelse woord animation, oftewel dus gewoon Japanse tekenfilms. Ik kijk al mijn anime's het liefst in de originele Japanse versie, met Engelse ondertitels. Dat vind ik leuker en ook leerzamer. Zo steek je af en toe nog eens een woordje Japans op. You never know when you're gonna need it, right? 


Mijn favoriete manga of all times is vast en zeker Death Note. Het verhaal gaat over een middelbare scholier, Light, die een bovennatuurlijk notitieboekje vind (de death note). Hiermee kan hij mensen laten sterven, door simpelweg hun naam er in te noteren. Light besluit het boekje te gebruiken om alle criminelen in de wereld om te brengen en zo al het kwaad uit de wereld te bannen. De internationale politie gaat uiteraard op zoek naar deze onzichtbare moordenaar en zo volgt er een heel spannend plot. Ik vind het zeker de moeite waard om te lezen, al moet je soms wel goed je aandacht erbij houden om het verhaal te kunnen blijven volgen. 

Andere reeksen die ik momenteel aan het lezen ben zijn Nana - een manga over twee compleet tegenovergestelde naamgenotes, die in Tokyo elkaars pad kruisen - en Alice's 19th, over een vijftienjarig meisje, dat voorbestemd is om een Lotus meester te worden en zo de wereld te redden. Ook allebei weer compleet andere genres, maar wel heel leuk! Als jullie zelf nog tips hebben voor andere manga's, laat het me dan weten. 


Wat anime betreft ben ik vooral een grote van van Chobits. Deze reeks gaat over een student, Hideki, die op een dag een een meisjesrobot bij het vuilnis vind en haar mee naar huis neemt. Hij geeft haar de naam Chii. Chii is een persecon, een robot die in de anime als computer wordt gebruikt. Chii heeft echter geen enkele data geïnstalleerd en zo moet Hideki haar alles leren, wat soms tot grappige situaties leidt. Bovendien ontdekt Hideki dat Chii geen gewone persecon is, maar een sterkere, handgemaakte variant, namelijk een Chobit. Zo gaat Hideki op zoek naar Chii's verleden. 

Andere anime's die ik leuk vind zijn Sailor Moon (nostalgie!), Naruto, Elfen Lied, Bleach, Fullmetal Alchemist,... Again, als je zelf nog leuke series weet die ik zeker moet bekijken, laat het me dan weten. ;)



Hopelijk vonden jullie deze post leuk! Mata Ne (= see you later, in Japans) ! ^^ 

Liefs,

Laura 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten