maandag 30 juli 2012

Review & Swatches: Limecrime magic dust in Dragonscales

Een hele tijd geleden deed ik een grote make-up haul bij beauty by Elke. (de post hierover vinden jullie hier: klik!) Nu heb ik eindelijk de tijd om reviews te maken over de producten die ik toen kocht. Het eerste product dat ik verder onder de loep zal nemen is een pigment van Lime Crime. Dit merk is het "kindje" van de Ney Yorkse Doe Deere, een visagiste met een passie voor alles wat fel en sprookjesactig is. Dat blijkt ook zeker uit haar producten.


Als logo heeft Lime Crime een eenhoorn en ook het lettertype is heel sprookjesachtig. Het lijkt op een middeleeuws lettertype. Als geschiedenisstudente kan ik niet anders dan dat leuk vinden! De strik en de versiering maken het dekseltje van het potje leuk af. 




Dragonscales lijkt op het eerste zicht een gewone rode-roestbruine kleur, met een gewone glitter, maar als je het potje open doet, volgt er een verrassing. De glitters die er in zitten zijn namelijk blauw. Dit geeft de kleur een heel speciaal effect. Ik vind het super mooi! En wat een pigmentatie! 


De kleur wordt nog intenser als je hem over een primer doet. Dit is ook wel nodig. Als je geen primer gebruikt zal het pigment veel sneller gaan creasen. Met een primer blijft het product veel langer mooi op zijn plaats. Omdat het een los poeder is, heb je ook snel fall-out, als je het aanbrengt. Ik raad aan om ofwel een post-it (of wat plakband) onder je ogen te plakken, die het overig product opvangt, ofwel je foundation pas achteraf aan te brengen, zodat je eerst het overbodige poeder kan verwijderen. Je make-up-borstel op voorhand een beetje tegen de rand van het potje tikken, zodat het overbodige poeder op je borstel er af valt, kan natuurlijk ook helpen. 


Van links naar rechts: Dragon Scales zonder primer, met MAC Painterly Paintpot, met NYX jumbo eye pencil in white

Hier draag ik Dragon scales in een make-up look:


Ik heb het pigment gecombineerd met een aantal buine en beige kleuren uit mijn sleek palete. Je kan met dragon scales een mooie neutrale look creëren, maar de blauwe glitters geven je look toch dat extra beetje kleur en magie. 


Natuurlijk zou je Dragon scales ook kunnen combineren met felle kleuren. Volgens mij is de kleur erg mooi met blauwe en groene tinten. Nog zo veel om te proberen! 


Ik vind het in elk geval een geweldig product. Het enige minpuntje vind ik de prijs. De Magic Dust pigmenten van Lime Cirme kosten namelijk € 10, wat toch vrij prijzig is voor zo'n klein potje. Maar de goede kwaliteit en de goede pigmentatie van Dragonscales, maken dit zeker goed. 

Liefs,

Laura 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten