vrijdag 27 april 2012

What's in my make-up bag? Festival edition

Wie regelmatig youtubefilmpjes van make-up gurru's kijkt, heeft vast al eens een "what's in my make-up bag" filmpje voorbij zien komen, waarbij er dan getoond wordt wat hij/zij van make-up meeneemt op vakantie. Omdat ik zelf aan het inpakken ben voor groezrock -ik vertrek vanavond, hell yeah!- leek het mij wel leuk, om ook eens een "what's in my make-up bag" blogpost te doen, maar dan een festivaleditie. Wat ik meeneem van make-up voor een festival is namelijk heel anders dan wat ik meeneem op vakantie. Eigenlijk neem ik naar een festival helemaal niet veel make-up mee. Toch zijn er een aantal basisproducten, die gegarandeerd in mijn tasje mee moeten. 


Eye liner of oogschaduw neem ik zelden mee naar een festival, maar een mascara is voor mij wel een must. Als je naar een festival gaat, kies je best voor een waterproof mascara, zodat je make-up alle zweet, regen, tranen en vliegende bekertjes bier kan weerstaan. Ik neem deze waterproof aqua comfort mascara van 2B Cosmetics mee. Het is de eerste keer dat ik deze gebruik, dus hopelijk werkt hij degelijk. I'll let you know afterwards. ;)


Van foundation ben ik niet zo'n fan, omdat ik het te "zwaar" vind voor mijn huid. Normaal gebruik ik een tinted moisterizer, maar omdat ik naar festivals liefst zo weinig mogelijk meesleur gebruik ik deze Pure active 2 in 1 roll on van Garnier. Het is een conceiler, die niet alleen de kringen onder je ogen camoufleert, maar ook helpt ze te verminderen. Ideaal, als je er dus niet wil bijlopen als een zombie op een festival. 


Ook lipstick en lipgloss gaan niet mee, maar wel deze hydrastick van 2B. Hij verzorgt je lippen, is UV beschermend en geeft een lichte glans aan je lippen zonder over the top te gaan. 


Mijn favoriete blush mag ook niet ontbreken in mijn make-up tasje, namelijk Style van MAC. Hij geeft een mooie gouden-peachy glow aan je wangen en is daarom ideaal om je gezicht op te fleuren. 


Omdat mijn huid snel droog wordt, kan ook een huidcrème niet ontbreken. Mijn favoriete is my skin intensive caring cream van essence. Hij is erg zacht en trekt snel in je huid. Bovendien ruikt hij ook heerlijk. 


Deze handgel kocht ik onlangs in Kruidvat en hem neem ik ook mee. Hij kostte maar 99 cent, dus dat was wel eens de moeite om eens uit te proberen.  Op festivals kan het nogal vuil worden en nu kan ik mijn handen hier snel even mee spoelen, zonder dat ik naar de toiletten moet om mijn handen te wassen. 


Last but not least moeten er natuurlijk ook make-up doekjes mee. Ik  heb deze meegebracht van Kruidvat, omdat ze van hetzelfde merkt zijn als mijn huidcrème. Bovendien is het een vrij klein handig pakketje, zodat ik niet moet sleuren met een bus make-up remover en watjes. Hopelijk doen ze hun werk goed.

Welke producten vind jij een absolute must in jouw festival make-up tasje? I'll see you after this awesome weekend of groezrock! Hell yeah!

Liefs,

Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten